Sunday, March 27, 2011

BALASEVIC

Eleonora (Na bogojavljensku noć) - Djordje Balasevic

Na bogojavljensku noc... peku se kesteni, lome se pogace, a
venci smokava i praporci se pokace..
u prednjoj sobi mog bace...
to je vec navike moc..
Bez slova poziva, drustvo se sastalo pod istom ikonom
za crnim svabskim astalom...
sto pamti svadbe i dace...

Redak sam gost u starom kraju, al znam sta misle i u snu...
i oni mene kanda znaju... jer cak ni pripiti ni da pomenu nju..
Cudna je zvercica strast... od one ljubavi, zbog glupe svadjice
u buri cutanja potonule su ladjice...
i minus na kraju salda...
Dal grom odabira hrast ili se to pak hrast munjama nametne
za to baš nemam reči Bog zna kako pametne...
To je ta sudbina valjda...

Bila je moja zlatna sansa.. a tek sam naceo svoj krug...
moj mali verni Sanco Pansa... moja ljubavnica... saborac..
i moj najbolji drug..

Oni ne pricaju o njoj, a ja se ne raspitkivam..
ukrstim politru i noc... i tu i tamo na taj krst se prikivam..
Vec me i Dunav pretice.. moja me senka spotice...
al nista me se ne tice .. i malo sta me pomera i dotice...
... sem mozda nje ....

Kad djavo procepi spil... sve krene naopako...
svale se vanglice... zadrema kum i nesto nisu ove "london stanglice"
ko kadgod u doba slavna...
pogresno uklopljen stil... kinesko posudje.. salvete heklane... model iz izloga i cipele od preklane...
no, rizling sve to poravna...

Već me tuga pretiče, već me senka spotiče
ništa me se ne tiče, ništa me ne dotiče...

Nikad ne pricaju o njoj, a ja se ne raspitkivam...
ukrstim politru i noc... i tu i tamo na taj krst se prikivam,
vec me i Dunav pretice.. moja me senka spotice...
al nista me se ne tice, i malo sta me pomera i dotice...
... sem.. mozda... nje...

************************************************************

Djordje Balasevic - Jaroslava

Umesto molitve rekla si "O tom ću misliti sutra..."
Sa šminkom od gara, ko Skarlet O'Hara... Tvoj preslikan lik
I dugo plutala ko brodolomnik ka obali jutra
Nekad tišina zna prepasti džina, kad ispusti krik
Još jednu noć si izgurala sama... Čehov je zaspao blaženim snom
Ni ne zna da je igrala tama... Pod prozorom
Vetar je vežbao violončelo.. Čežnjive skale u nedogled
Zora ti brižljivo pipnula čelo... Negde u tebi je goreo led

Princezo, javi se... Još imam džep u kom se hladni prsti zgreju
Pošalji poruku... Da vidim jednom to pisamce na displeju
Sve mi nedostaje... Čuvam u damastu još kalup tvoga vrata
Princezo, dosta je... Dve i po godine smo taoci inata... šta ti je?

Plima banalnosti tvoj svet zapljuskuje k'o Atlantidu
Dok šmrka bioskop, fali ti neko da napravi geg
Da ti za rođendan ispiše sonet na komšijskom zidu
I s bandom cigana pod tvojim prozorom utaba sneg?
Na podmetaču još crtam tvoj profil
Suvišna pitanja izbegnuta fintom
Ime ti ispišem u svakoj strofi... Nevidljivom tintom
Pod mojom jelkom do proleća stoji...
Jedino dar tebi namenjen
Zauvek fosil tvog struka postoji...
Na mome dlanu okamenjen

Princezo, javi se... neke se pobede dobijaju na juriš
Ne tvrdoglavi se.. Priznajem javno da se genijalno duriš
Opasno postaje... Na durske akorde se paučina hvata
Princezo, dosta je... Dve i po godine smo taoci inata...
Princezo, dosta je...

************************************************************

Djordje Balasevic - Ognjena

Mesec je mlad zaljuljao grad
Na lahoru mrak prosušio lak
Po baštama su prve Noćne Frajle nikle
Večras dodaj malo kremena u štikle
I odigraj cool... Potpuno cool

Obrati pažnju na bas... U ritmu je spas
I kad nađeš svoj gruv i na kiši si suv
Načini svaki korak ovom istom strašu
I pregazieš more na tom hodočašu
Ako ostane cool... Sasvim cool

Sve ima svoje... I vatra i led
U kap se spoje... I čemer i med
Sve ima svoje... Vrlina i greh
Tuge postoje da bi prizvale smeh

Malecka... Ponoć zvecka
A tvoja bajka i dalje sja
Malecka... Suza pecka
Al' šta bi s gunđalom ko ja?
Ti samo odigraj cool

Noć je ko neki druid smućkala fluid
I vazduh sladunja k'o mošorinska dunja
U tebi noćas uzbuđeno srndać dršće
Nemir čerge koja stigne na raskrše
Odradi to cool... Strogo cool

Sve ima svoje... Kad mrzne i vri
Kad menja boje... Kad vene i zri
Sve ima svoje... Početak i kraj
Tame postoje da bi prizvale sjaj
===========================================================================================
DJORDJE BALASEVIC:NAMCOR (NE VOLEM)
Ne volem..Nikog, lutko..
Takva mi je narav..
Kao odzakstar i garav..
Puno dima je kroz mene proslo..

Ne volem..
Ujne, strine, sogore, komsiluk..
Nataknem ih na civiluk..
Od njih nista dobro nije doslo..

Ne volem..
Semenkare..Cigane trubace..
Burek..Ulicne pisace..
Nek mi moju lepu varos vrate..

Ne volem..
Dzipadzije..Dizel Butikase..
Restoteke..Tamburase..
Svaku pesmu bar za strofu skrate..
Mater im..

Al tebe volem, to je fakat..
Ti si mi ljubav jedina..
Prodacu onu nasu kucerdu "na lakat"..
Pa nek je stoput dedina..
Da kupim cetir konja besna..
Da ih u oblak upregnem..
Pa s tobom di nas niko ne zna uteknem..

Ne volem..
Kad mi gace udu..
Di vec udu..Te sto brinu brigu tudu..
Kosticu u strudli od visanja..

Ne volem..
Zatucane..Gratis..Kravatas​e..
Hipohondre sto se plase
Da dobiju rak od razmisljanja..

Ne volem..
Krvolocne pse i gospodare..
Nadubrene trotoare..
Maskirne kad navale na pendzer..

Ne volem..
Lopuze sto voze tuda kola..
Znaju azbuku do pola..
Micu usnama dok sricu pejdzer..
(nji` se malko gadim, pravo da ti kazem...)

Al tebe volem, to je fakat..
Da kupim camac na dva vesla..
I onaj sesir rogozan..
Pa tebe di nas niko ne zna
odvozam..

E, ne volem
sizove i nervne bolesnike..
Pre ih pustali za vikend..
Sad ih puste pravo pred kamere..

E, ne volem..
Sve te lezibejke, da prostite...
Prorocice...Travestite...
Nek mi gospon-dame ne zamere...

Ne volem..
Teget girtlu na teget mantilu..
Sestu licku..Sedmu silu..
Opa-cupa preko Okucana..

Ne volem..
Izbore..Televizor..Plakate​..
Dosta, ako boga znate..
Ludnica je kanda otkljucana sirom ostala..
(provert'e, molim vas?)

Al tebe volem, to je fakat..
Da kupim adicu od peska..
Na njoj sumarak nakrivljen..
Da tebe di nas niko ne zna
sakrijem..

Ne volem..
Uzdrzane..Trezvene..Pa dzoging..
Takve najpre trefi sloging..
Al ni krkanje mi nije blisko..

Ne volem..
Sto odasvud samo cujes daj mi!
Il se prosi il se zajmi..
Jebo te, ja nikad nisam isko?

Ne volem..
Strebercine... Vecne odlikase..
Crne rolke isektase..
Ne padam na Tibet..Ili Burmu..

Ne volem..
Skrtariju..Intelektuatce..​Koji vazno vrte
palce..
Kupis ih za spricer i kavurmu..
(koju ja licno ne volem...)

Al tebe volem to je fakat..
Napuklo srce na dve pole..
Ljubav je teret pregolem..
Bas ni to sto tol'ko volem..
Ne volem

No comments:

Post a Comment